
Szögre akasztjuk a vitorláskabátot
Redukált társaság ikszelt a hétvégi eseményre, pedig ez a szakmai részen túl remek társasági esemény, jó kikapcsolódás, buli, ki mit lát benne. Atis megint velünk, Levi is bejelentkezett az utolsó pillanatban. A kisikrek a verseny jellegére való tekintettel nem kerültek fel a fedélzetre: a másik verseny a Pünkösdi Regatta, amit kényszerű okokból ki kell hagyjanak, de megértik: ezek felnőtt versenyek. Tudják ők, mit jelent ez: a puma...
A kicsik péntek este érkeztek vissza osztálykirándulásból, ezért az beforepartit Alsóörsön ki kellett hagyjuk, sajnálom. Az ottani hangulat, a Both Gabinak köszönhető vörösbor és a lilahagymás zsíroskenyér alapvetően meghatározza a másnap (...) és a harmadnap hangulatát. Erről Orló pulóvere tudna bővebbet mesélni. Csillamama volt olyan kedves, és segített nekem telefonon benevezni.
Szóval szombat hajnalban autóztunk le Füredre, hogy időben elérjük az alsóörsi 9 órás rajtot. Szép szelet jósoltak a guruk, NE 10 kn, jó kis spízés nézett ki. Időben kiértünk, nézegettük a rajtvonalat, kerestük, hol lenne a legjobb.


Mindegy, veretni kell, a fő feladat a megfelelő hajóvezetés, Dév bőszen húzza-engedi a sottot, és persze időnként, mintegy másfél másodpercenként ellát jótanáccsal. Fél óra elteltével megszülöm az első jó luvolásomat, a jó ejtésre még sokat kell várni.
Nagyon dicsérjük az előttünk vezető hajót, akit az Arwennek néztünk a blisztere (meg a pozíciója...) miatt, később kiderült, a Fram volt az. A csőig halzolunk párat, jól működik a külső sottos halzolás, talán ebben a szélben jobb, mint a belső sottos. A szakembereknek még szokni kell, Atisnak pl. nehéz úrrá lenni a beidegződésen, hogy ne a vitorlát tépje. Levinek meg leszakad a karja, annyi kötelet húz. Nehéz sport, tudom.
A csőbe egyszerre érkezünk a Fantommal és a név nélküli Dorsiával, Dénesnek hányok is a szemére a befutó után, hogy miért nincs név a hajón. A cső után igyekeznénk délen maradni, de nagyon behatárolja a szögünket a bliszter. Néha komolyan elgondolkodom a spinnakeren, de megvárom, hogy dönt az osztály a kérdésről: maradjon-e alapvetően bliszteres az osztály, vagy engedjük el a gyeplőt, és döntsenek a pénztárcák. Fantomzolit akarom megverni, közben elégedetten nyugtázom, hogy az addig előttünk hatoló Matrix leveszi a spíjét. Le is hagyjuk, mint később kiderül phürroszi a győzelem. Aztán váratlanul Zoli is lekapja a spít, nem tudom, mi történik. Meg a Sóspisti is leveszi. Mi van itt?
Na pillanatokon belül kiderül: felkerülnek a nagyobb vásznak. Zoli nyilván érzékelte az érzékelhetetlen sebességfölényünket és biztosítani akarja a pozícióját, a Matrixra is visszakerül a golyó és mélységből rettenetesen jönnek föl. Halzolunk még ezret és vesszük az ábrahámhegyi bóját.
A Matrix foghatatlanul elmegy, a Fantom és a Dorsia marad feladatnak. Dév közli, hogy nem jön velünk jövőre, ha nem verem meg őket, muszáj tehát összeszedni magam. Ebben segít egy fizetős szélforduló, keletiesedik a szél, így lesz mélységünk a többiekhez képest a part mellett.

Másnap a 9 órás rajt embert/asszonyt próbáló kelést igényel, a mosdóknál az elvárt tumultus, viszont (túl) bőséges reggeli a soron. Aztán búcsút intünk Badacsonynak és elmegyünk vitorlásversenyest játszani.

Szóval beállunk a Sopi elé és abszolváltuk a hétvégére rendelt adrenalin mennyiséget. A befutóig pályaversenyekre jellemző fordulócsatával szórakoztattuk egymást. Mi ezt még megfejeltük klassz technikai hibával is: topgénua betekerőjének megszoruló kötele lehetetlenné tette a vitorla kezelését: se ki, se be. Fordulócsatában... Fasza (500.- Ft.) Aztán az adrenalin kiszabadította, és remek védekezéssel –nem beszarva, Sopikám! - bebiztosítottuk a harmadik helyet. Ez fontos volt, mert Sopinak nem kellett minket megvernie, így is övé a bronzérem, nekünk viszont kellett egy hajó közénk és a Fram közé, hogy meglegyen vele szemben a negyedik hely. Nemá mindig ötödik...
Szóval az évad utolsó versenyén szerény, de nem túl rossz eredményt értünk el, és ami még fontosabb, mindenki remekül érezte magát. Ez a regatta biztos, hogy mindig helyet kap a versenynaptárunkban.
Füredre visszafelé még vontára vesszük a BMW Sailing Team asszóját, hogy így tisztelegjünk előttük az Unitef Kupa megnyeréséért. Ott is szívesen lettünk volna, jövőre talán kijönnek a homokozóból az évad elrendezéséért felelősök és csinálnak egy normális versenynaptárt, mert ez így senkinek sem jó. Hogy ez kora tavasszal senkinek se tűnt fel...
Füreden leszereljük a vitorlákat, amit tudunk, betömünk a Bociba, majd párás szemmel bezárom a hajót.
Tonképpen mindent elmondtam, ami történt. Mert mi a célja a hajónaplónak? „A hajónapló a múlt megörökítése mindannyiunk szórakoztatására és a tapasztalatok gyűjtésére.”
Szórakoztunk és tapasztalatokat gyűjtöttünk.
Kérem, kapcsolja ki.
Eia.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése